Eurofima-coupérijtuig type I6 (42741)

Voorbeeld: 2 Eurofima-coupérijtuigen type I6, 2e klas, van de Belgische Staatsspoorwegen (SNCB/NMBS). Actuele bedrijfstoestand in actueel kleurdesign.
Model: Beide rijtuigen voorbereid voor stroomvoerende koppelingen 7319 of stroomvoerende kortkoppelingen 72020/72021. Totale lengte over buffers 53,0 cm. Geïsoleerd wielstel per wagen 4 x 700580. 

Eenmalige serie.

©Märklin

Eurofima-coupérijtuig Type I6 (42742)

Voorbeeld: 2 Eurofima-coupérijtuigen Typ I6, 2e klasse, en 1 Eurofima-coupérijtuig Typ I6, 1e klasse, van de Belgische spoorwegen (SNCB). Actuele bedrijfstoestand.
Model: alle wagens voorbereid op stroomgeleidende koppelingen 7319 of stroomgeleidende kortkoppelingen 72020/72021. Totale lengte over de buffers 53,0 cm. Wielenset voor gelijkstroom per wagen 4 x 700580.

Eenmalige serie.

Ideale uitbreiding van de Eurofima-wagenset onder artikelnummer 42741.

©Märklin

Trans Europ Express tussen Parijs, Brussel en Amsterdam (TEE PBA) (41876) ("RUBENS")

Voorbeeld: INOX-wagens (van roestvrij staal) voor de Trans Europ Express tussen Parijs, Brussel en Amsterdam (TEE PBA). 2 rijtuigen met open afdeling 2e klas B 9 1/2u van de SNCF en SNCB. 1 coupérijtuig B8u 2e klas van de SNCF. Barrijtuig 1e klas A3tu en generatorrijtuig 1e klas A2Dtux van de Franse Staatsspoorwegen (SNCF). Toestand ca. 1995. Ingezet in TEE-trein "RUBENS" Parijs - Brussel.

Trans Europ Express tussen Parijs, Brussel en Amsterdam (TEE PBA) (41871)

Voorbeeld: INOX-rijtuigen (van roestvrij staal) voor de Trans Europ Express tussen Parijs, Brussel en Amsterdam (TEE PBA). 2 coupérijtuigen A8uj en barwagen A3rtuj van de Franse Staatsspoorwegen (SNCF). Alle rijtuigen 1ste klasse. Bouwjaar vanaf 1964. Inzet in de treinen "Oiseau Bleu", "Etoile du Nord", "Brabant", "Ile de France", e.a.

Trans Europ Express tussen Parijs, Brussel en Amsterdam (TEE PBA) (41874)

Voorbeeld: INOX-rijtuigen (uit roestvrij staal) voor de Trans Europ Express tussen Parijs, Brussel en Amsterdam (TEE PBA). 2 salonrijtuigen A8tu 41 en A8tu 42 van de Belgische Spoorwegen (NMBS). Restauratierijtuig met keuken A5rtu 21 en generatorwagen met dienstcompartiment A2Dx 4 van de Franse Staatsspoorwegen (SNCF). Alle rijtuigen 1ste klasse. Bouwjaar vanaf 1964. Inzet in de TEE-trein ‘L’Oiseau Bleu’.