Rail Zeppelin 3077

Grootspoor: Kruckenbergs Schienenzeppelin (railzeppelin) is een van de meest opmerkelijke railvoertuigen die ooit zijn gemaakt. De lange zilveren buis met de enorme vliegtuigpropeller achterop was misschien niet het meest praktische voertuig, maar trok wel overal waar hij kwam hordes mensen aan.
 

Micheline Minerva railbus (3123)

Uitgebracht: Railbus Micheline. Trekker met aanhangwagen. Donkergroene schildering met gele bedrukking. Tegen de dakrand de vermelding in het geel 'MINERVA MICHELIN'. Op het front boven het raam in het geel de vermelding 'MICHELIN'. Motorkap in metaal. Trekker met twee assen. Aanhangwagen in kunststof met drie assen. Zonder front- en sluitverlichting. Met interieur en binnenverlichting. Zonder koppelingen.

Diesellocomotief HLD 55 (3467.?)

Uitgebracht: Reeks 55 - 5504. Donkergroene schildering 1970. Groen met gele banden. Chamois gekleurd nummer en chamois gekleurde opschriften. Gele handgrepen op de deuren. Groen dak met zwarte ventilatieroosters. Dubbele koplampen en vijfde koplamp met lampjes (wit en rood) wisselend met de rijrichting. Stuurpost met binneninrichting. Ruitenwisser in reli onderaan de ramen.

Stelplaats. Latour. Lob. 226 mm. Koppelinghouder is zwenkbaar op het draaistel gemonteerd.

Aandrijving met schijfcollectormotor op 1 draaistel met tandwieloverbrenging op alle assen.

Viersysteem-sneltreinlocomotief HLE 16 (3363.1)

Type 16 van de Belgische Spoorwegen (NMBS/SNCB)

Met bedrijfsnummer 1606, 2 assen aangedreven, 4 antislipbanden, voor en achter dire verlichte frontseinlampen, blauw met gele strepen, Kunststof bovenbouw, zilvergekleurd dak, rijfreem van metaal, aan beide einden, koppeling, lengte over de buffers 19.4cm

Koll versie 1: bedrijfsnummer 1606 (1990-1993)
Koll versie 2: (93701) bedrijfsnummer 1608 (1993) Club, speciale versie voor Märklin Club Belgie/luxemburg met front en ruiten met "Marklin" opschrift op 700 exemplaren.

Railbus (3135)

Type 551 - Motorwagen met nummer 551.662 en bijwagen met nummer 731.332. Duitse railbus van de Belgische museumspoorlijn CFV3V in de livrei van NMBS. Donkergroene schildering met gele belijning (banden) over de frontlampen. Zilvergrijs dak en zilver gekleurde raamlijsten. Motorwagen met drie frontlampen (met lampje), bijwagen met twee rode sluitlichten (met lampje). Bovenbouw in kunststof, chassis in metaal.

Geen binneninrichting, wel uitgevoerd met binnenverlichting.

Motorwagen uitgerust met een schijfcollectormotor en aandrijving op 1 as.

Stoomlocomotief Type 96 (3101)

96 - 96002. Donker groen met goudgekleurde ketelbanden en goudgekleurde leidingen tegen de ketel, zwarte rookkamer, dak machinistenhuis en chassis , drijfstangen zwart ingelegd en zijkant voetplaat rood. Cylinder op de ketel met twee rode biesjes. , enkel koplampen , koplamp derde koplamphouder , geen windleidplaten

Standplaats: Ciney ex,KPEV.

Motortype: Schijfcollectormotor.

Bijkomende info: Speciale serie voor Belgien Luxemburg in een oplage van 2000 stuks.

Diesel rangeerlocomotief HLD 260 (3069.?)

Type 260 - Rangeerlocomotief met nummer 260032 op basis van DB-versie van de V60/260. Donkergroene schildering met vooraan een geel kader en 1 horizontale zichtbaarheidsband en achteraan zes horizontale gele zichtbaarheidsbanden zonder kader. Gele opschriften en geel nummer op de zijkant van de cabine. Geen nummer op de fronten. Fabrieksplaat ABR in het geel gedrukt op de zijkant van de cabine. Gele tampondruk is fijner en beter dekkend aangebracht in vergelijking met eerste uitvoeringen. Enkele koplampen met lichtgeleider en lampje, wisselend met de rijrichting.

Stoomlocomotief Type 64 (3086.?)

Type 64 - Stoomlocomotief. Model afgeleid van een DB BR38 (ex KPEV P8). (licht) groene schildering met goudgekleurde ketelbanden. Geel nummer op het front en achteraan op een plaatje (In werkelijkheid in grote cijfers en niet op een plaatje). Geel nummer in een zwart ovaal met gele rand op de cabine. Zwart chassis, zwarte rookkast en zwart dak machinistenhuis. Koppelstangen met rood ingelegd. Rode bufferbalken en rode rand van de voetplaat. Chassis en bovenbouw in metaal (zamac). Met openingen voor de bevestiging van de windleidplaten (werd bij de tweede productie gecorrigeerd).